ویروس کرونا و تکلیف قراردادهای خدمات مجالس!
نوشته شده توسط : بهزاد

ویروس کرونا و تکلیف قراردادهای خدمات مجالس!

ویژگی‌های قرارداد خدمات مجالس

در این قرارداد هم مانند هر قرارداد دیگری طرفین قرارداد به طور کامل معرفی می‌شوند. دقت داشته باشید که فردی که از جانب مرکز برگزار کننده خدمات قرارداد را امضا می‌کند شخص ذی سمت از سوی مجموعه باشد و حتما اسناد مثبت سمت ایشان را ببینید. همچنین مشخصات خود را به دقت چک کنید تا چیزی به اشتباه در  قرارداد درج نگردد.

مساله مهم بعدی موضوع قرارداد است. در این ماده می‌بایست تمام خدماتی که طرف برگزارکننده خدمات مجالس ارائه می‌کند به دقت و با جزئیات نوشته شود اما از آنجا که این خدمات معمولا زیاد و دارای جزئیات فراوانی هستند معمولا در پیوست ذکر می‌شوند. فراموش نکنید که قرارداد را با دقت مطالعه کنید و در امضای آن تعجیل نکنید.

گاهی ممکن است این جزئیات در قسمت مربوط به تعهدات تیم برگزارکننده خدمات مجالس قید شود اما نکته مهمی که وجود دارد توافق بر سر تمام جزئیات و ذکر تمام آن‌ها به تفصیل است.

مسأله مهم بعدی مدت قرارداد است که در این قسمت باید تاریخ برگزاری مراسم وارد شود. در این خصوص هم دقت کافی را به عمل آورید.

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های این قرارداد بحث مبلغ و شرایط پرداخت است. معمولا درصدی از مبلغ کل به عنوان پیش پرداخت، هم زمان با امضای قرارداد پرداخت می‌شود و قسمت باقیمانده بسته به توافق طرفین روز قبل از مراسم و یا با اتمام آن پرداخت می‌گردد. نکته مهمی که در اینجا مطرح می‌شود این است که با پرداخت مبلغ قرارداد چه تضمینی برای برگزاری درست تعهدات برگزارکننده وجود دارد؟

درست است که ضمانت اصلی، سابقه آن مرکز است اما گاهی نیاز است برای اطمینان بیشتر تضمینی هم به منظور حسن اجرای تعهدات اخذ شود. همچنین لازم است بحث کسورات قراردادی و نحوه پرداخت آن هم در این ماده روشن شود.

خدمات مجالس

بعد از موارد فوق به شرح وظایف و تعهدات طرفین می‌پردازیم. مرکز برگزار کننده خدمات مجالس می‌بایست تمامی مواردی که طبق مندرجات پیوست بر عهده ایشان است تمام و کمال به انجام برساند. چیزی که در اینجا می‌تواند برای شما بسیار راهگشا باشد ذکر دقیق جزئیات است. به عنوان مثال شرح کاملی از نوع و کیفیت مواد اولیه استفاده شده در غذاها و اسامی غذاها به همراه میزان آن‌ها، نوع و  شکل گل‌آرایی، موسیقی، تزئینات، پذیرایی اولیه از مهمانان، تعداد و جنسیت خدمه و نوع پوشش آن‌ها از جمله مواردی است که باید با جزئیات ذکر شود. در این خصوص استفاده از آلبوم عکسی که معمولا در این مراکز برگزاری خدمات مجالس وجود دارد بسیار مناسب است. می‌توانید هر مورد را از نظر ظاهر و کیفیت به عکس مربوطه ارجاع دهید.

 

 

شیوع ویروس کرونا و لغو کلیه مجالس!

اما سوالی که این روزها ذهن افراد را به خود مشغول کرده است نحوه ادامه قرارداد با وجود شرایط خاصی است که در اثر شیوع ویروس کرونا در کشور پیش آمده است.

با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا و ابلاغیه رسمی دولت کلیه مراکز و تالارهای برگزارکننده خدمات مجالس تعطیل شده‌اند. در این مدت هم افراد زیادی با هم قراردادی مبنی بر برگزاری مراسم امضا کرده‌اند حال تکلیف این افراد چه خواهد بود؟

با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا از موارد فورس ماژور محسوب می‌شود و خارج از اراده طرفین بوده، همچنین هیچ کدام از آن‌ها نمی‌توانستند وقوع چنین اتفاقی را پیش‌بینی کنند، مانند تمام موارد فورس ماژور دیگر، دو راه پیش روی افراد است: 1- فسخ کلی قرارداد 2- در نظر گرفتن مهلت مناسب برای اجرای مجدد قرارداد.

یکی از مواد اصلی هر قراردادی ماده مربوط به فورس ماژور است که قطعا در این قرارداد هم درج می‌گردد.

جهت برگزاری مراسم در باغ تالار و برگزاری مجلالس و یا  ثبت آگهی رایگان به سایت شهر24 مراجه کنید

سایت شهر24 مرجع آگهی های رایگان.با سایت شهر24 دیده شوید

 





:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: